Restauracja, czyli lokal gastronomiczny o wysokim standardzie, zapewnia gościom możliwość konsumpcji zamówionych potraw przy stoliku, w miłym otoczeniu. Głównym zadaniem takiego miejsca jest zapewnienie zdrowego i smacznego posiłku dostarczanego przez uprzejmą i profesjonalną obsługę kelnerską. Okazuje się jednak, że restauracje pełnią również wiele innych funkcji.
Usługi oferowane przez restauracje
W restauracji można zjeść potrawę przygotowaną na indywidualne zamówienie, składającą się przede wszystkim z surowców (nie powinny być serwowane gotowe dania, ani też półprodukty), zamówić napoje (zimne lub gorące), alkohol i wyroby cukiernicze. Restauracje oferują również sprzedaż niektórych towarów handlowych – np. papierosów, słodyczy itp. Często restauracje oferują ponadto usługi dodatkowe, takie, jak dancing, catering, czy organizowanie przyjęć okolicznościowych.
Rodzaje restauracji
Bardzo często spotyka się restauracje o określonej specjalizacji, np. kuchnia regionalna, orientalna, czy serwująca dania typowe dla danego kraju (przykładem tego typu lokalu jest nasza restauracja Stare Metropolis w Toruniu). Wystrój wnętrza dostosowany jest do charakteru takiego obiektu, a odpowiednie oświetlenie i cicha muzyka podkreślają indywidualne cechy lokalu. Istnieją też miejsca będące odmianą restauracji, serwujące potrawy o zawężonym zakresie, np. karczmy, puby, czy pizzerie.
Dlaczego restauracja?
Do restauracji można chodzić z różnych powodów: aby zjeść smaczne i ładnie podane danie, z powodu braku czasu lub miejsca na przygotowanie posiłku, dla wygody (nie trzeba przygotowywać posiłku samodzielnie, ani po nim sprzątać). Jednak nie wszyscy chcą tylko spożyć posiłek. Około 30% klientów przyznaje, że chodzi do restauracji celem spotkania się z klientami (spotkanie służbowe), rodziną, czy bliskimi przy różnych okazjach (np. urodziny, świętowanie sukcesu itp.) albo bez konkretnego powodu (potrzebują raz na jakiś czas oderwać się od tradycyjnej, domowej kuchni). Niektórzy preferują określony lokal z powodu smacznego dania, którego nie potrafią odtworzyć samodzielnie lub przygotowanie go jest zbyt czasochłonne. Wiele osób jada na mieście, traktując to jako odskocznię od codziennego życia. Wizyta w restauracji wymaga odpowiedniego przygotowania, np. eleganckiego stroju, czy makijażu i sprawia, że można poczuć się wyjątkowo.
Sukces restauracji a piramida Maslowa
Została ona opracowana przez amerykańskiego psychologa Abraham Maslowa i przedstawia hierarchię potrzeb ludzi. Na samym dole znajdują się podstawowe potrzeby fizjologiczne człowieka – pożywienie, mieszkanie itp. Po ich zaspokojeniu aktywizują się potrzeby wyższego poziomu (akceptacji, miłości, przyjaźni), uznania (sukcesu, szacunku, prestiżu, znaczenia) i samorealizacji (rozwijania siebie, zdolności, talentów, zainteresowań, potwierdzenia własnej wartości).
Aby restauracja cieszyła się dużą popularnością wśród klientów, musi – obok zapewnienia potrzeb najniższego rzędu, czyli jedzenia i picia – oferować spełnienie potrzeb wyższych klas. Potrzebę bezpieczeństwa i przynależności można zaspokoić, tworząc lokal skierowany specjalnie do określonej grupy społecznej (np. dla mam z dziećmi, miłośników zwierząt, młodzieżowa, pub, dla fanów muzyki poważnej (z granymi na żywo utworami muzycznymi). Potrzebę szacunku i uznania łatwo zapewnić, stosując odpowiednią barierę przy wejściu – może nią być lokalizacja lokalu lub wysokie ceny. Lokal taki odwiedza „śmietanka towarzyska”, a znajduje się on najczęściej w centrum miasta lub bogatej dzielnicy – chodzi się tu po to, aby „bywać”. Restauracja może też wyróżniać się serwowaniem wyszukanych, wykwintnych dań podanych w estetyczny i oryginalny sposób.
Menager
503 097 060
jola@staremetropolis.pl
Kierownik-ul. Łazienna
Stare Metropolis
ul. Łazienna 26
87-100 Toruń
512 196 310
Kierownik-ul. Podmurna
Stare Metropolis
ul. Podmurna 28
87-100 Toruń
530 741 653
Dane adresowe firmy
Metropolis Sp. z. o.o.
87-100 Toruń ul. Podmurna 28
NIP 956 20 29 373
Menager
Rezerwacje grupowe
biuro@staremetropolis.pl
Biuro
Poniedziałek - Piątek 9.00 - 17.00
biuro@staremetropolis.pl
tel. 56 621 04 05
kom. 731 089 675